IMG_5828 Juli  måned startede varmt og dejligt, men Valdemar syntes det var lige lovligt varmt. Men varmen var ikke kun skidt for badebassinet kom også i brug og det var lige noget for Valdemar.

Jeg brugte bla. godt en uges tid af min ferie på at få skrevet min speciale- opgave færdig. Men der var også masser af tid til at slappe af og vi var bl.a. i  Djurs sommerland med Michael, Jori, Natasja og Victoria. Jori var så sød at tage sig af Valdemar, så vi rigtig kunne prøve alle forlystelserne. Piraten som den nyeste rutsjebane hedder fik vi da også prøvet ca. 7 gange i dagens løb… total cool  rutsjebane. Efter Djurs sommerland smuttede vi op til Skagen for at besøge Lene og Jeppe som var på camping deroppe med deres to drenge. Trods temmelig meget vand havde vi en rigtig hyggelig tur og der er jo ikke noget som at sidde i tørvejr og se at det styrter ned udenfor og rigtig hygge sig med god mad, øl og vin.  Inden ferien var helt over var vi også til en sammenkomst med mødregruppen, hvor vi mænd også måtte være med, det var en super hyggelig dag med grill , kage og is m.m.

IMG_6712 Valdemar kravler omkring og rejser sig ved alt og piller i alt, har taget sine første små skridt og går rundt og rundt om stuebordet. Huset er blevet sikret med låger over det hele. Lidt tidligere en forventet er valdemar begyndt at kravle op af trapperne ude i gangen. Vi øver med ham, når han har lyst til det og han klare hurtigt alle trin til 1 sal og nu skal vi blot have fat i endnu en låge, så han  ikke pludelig står halvt oppe af trapperne alene. Valdemar leger mere opmærksomt og er begyndt målrettet at trykke på knapperne på legetøjet og kravler også målrettet imod bolde ligesom han også syntes det er mægtigt sjovt at hive alle hans bøger ude fra hylden i reolen, kaste med plastik bolde fra kravlegården og Valdemar er blevet meget glad for sin gåvogn, og traver frem og tilbage i stuen.

Det er tydeligt at Valdemar bliver større og han begynder også at ligne en lille dreng og ikke længere en stor baby. Vægten rundede 12 kg, højden 80 cm først i august måned og tandstatus er nu 8 tænder.

IMG_6485 I min sidste uges ferie tog vi til Hamborg for at besøge Morten, Carina, Julie og Frederik. Det var en dejlig forlænget weekend hvor vi fik set lidt på Hamborg og spist en masse god mad. Ellers brugte vi ferien på at få ordnet lidt i haven, som har været noget forsømt,vi fik sat lidt mere hegn til at lukke små huller i hækken, så bettemand ikke smutter ud og vi var også på Bones med bedstefar og bedstemor og onkel Søren. Vores bryllupsdag stod på hygge hjemme og Valdemar blev passet af Jori og Victoria mens vi var en tur i biffen.

IMG_6643August blev også måneden hvor vi for alvor skulle til at tænke på pasning af Valdemar. Vi skal frem over kun arbejde hver 3 weekend og vi har valgt at vi vil arbejde den samme weekend. Dette betyder dog også at vi skal have arrangeret pasning i de weekender men heldigvis er der flere som har meddelt at de gerne vil hjælpe os. Sidst i august fik vi en dagplejeplads til Valdemar og vi var ude og besøge hende. Hun var rigtig sød og Valdemar virkede også godt tilfreds med hende og gav hende flere af sine store smil. Nu skal vi blot vende os til at han snart skal passes ude og Jennie skal til at starte på arbejde igen.

Midt i august måned fik Valdemar sin første børnesygdom. Vi har i hvert fald konkluderet at det måtte være tale om den ifølge nettet sjældene tre dags feber. Valdemar fik i hvertfald meget høj feber i 3 dage og så heldigvis på årets varmeste dag var feberen væk og isteder fik Valdemar en masse lyserøde prikker/knopper over det meste af kroppen, som forsvant efter ca. 2 dage.

Tilslut kan jeg da også lige tilføje at jeg har bestået min intensive speciale opgave og det var bare rigtig dejligt.